måndag 19 maj 2014

It's all about Ixia

Vykort ifrån Grekland!

Lite snabbt om vart vi var.

Vi befann oss i en sömnig liten by som heter Ixia (den är relativt nybyggd). Om man enbart vill ha lugn och inte allt för långt in till Rhodos stad så passar detta er perfekt! Jag själv tycker inte att det var det roligaste stället att vara på då miljön är extremt tråkig! Det ser torrt och blek ut, lite halv skitigt och ibland fick jag känslan av domedag. Detta beror nog även på lågsäsong

Under maj månad är det inte speciellt varmt och nu när vi var där så fick vi veta att det hade varit kyligare än vanligt. Dagarna är sköna med stark sol (ca 35 grader I solen) och runt 22-25 i skuggan. Kvällarna är kyliga och hamnar runt 18-19 grader vilket betyder att man bör ha långbyxor och kofta om man ska gå ut och äta. Maj säsongen är en låg säsong, så vill man ha mer folk runt om kring sig bör man åka 2-3 veckor senare. Det går att bada i havet om man gillar när det är väldigt svalt! Tippar på att det låg runt 18 grader så jag sket i att bada! Det är även klappersten vid den stranden som låg nedanför hotellet så ta med er badtofflor! Ni kommer att behöva dem om ni vill bada och gå på stranden! 

Priserna är samma som hemma om inte dyrare så det är inget roligt att shoppa där (enligt mig) jag gick och handlade på de vanliga ställena som Mango och Zara. Detta gjorde jag inne i Rhodos stad. 

Rhodos stad både nya och gamla är väldigt fina att strosa runt i, speciellt gamla! Där ska man exempelvis gå till skomakare för att köpa fina skor till låga priser vilket jag gjorde! Det blev ett bar fina mörka sandaler för 200:- 







2 kommentarer: