tisdag 25 februari 2014

It's all about vegetarian sweet potato hash

Om ni är som mig så är ni numera en frukost människa. Jag älskar allt som har med frukost att göra! Speciellt på hotell. Men jag var inte en frukostmänniska innan, utan lärde mig att bli det! Jag tröttnar dock väldigt lätt på vanlig frukost så som gröt, granola, yoghurt och liknande, så idag bestämde jag mig för att göra en vegetarien sweet potato hash frukost! Dödligt gott! Jag vill ofta äta "mat" när jag äter frukost!

Det ni behöver är!

½ Lök (man kan ta en hel)
1 röd paprika
1 sötpotatis
5 bitar vegfilé
3 stora ägg eller ägg ersättning

Börja med att skölja och koka sötpotatisen lätt
Samtidigt stek lök och paprika i en stekpanna
När du kokat potatisen lite lätt sköljer du av den och hackar den till mindre tärningar. Ta sedan fram en ny stekpanna och stek potatis tillsammans med vegfilén.

När potatisen är stekt häller du över lök och paprikablandningen och steker allt tillsammans. Samtidigt så steker du dina 2-3 ägg i en annan panna (rekommendation- den du hade lök och paprika i)
Jag kan säga att det blir mycket mat och helt perfekt att ha till brunch!





//English
If you 're like me , you are now a breakfast person. I love everything that has to do with breakfast! Especially in hotels. But I was not a breakfast person before , but I taught me to be one! I get tired  of the very lordinary breakfast such as porridge , granola, yogurt and so on, so today I decided to make a vegetarien sweet potato hash breakfast! I often want to eat " food" when I eat breakfast!

What you need is !

½ onion (you can take a whole )
1 red bell pepper
1 sweet potato
5 pieces vegfilé
3 large eggs or egg substitute

Start by rinsing and boil the sweet potato lightly
Meanwhile, fry the onions and peppers in a pan
When you boiled the potatoes lightly rinse it and chops it into small cubes. Then on a new frying pan, fry the potatoes along with vegfilén.

When the potatoes are fried , pour over the onion and pepper mixture and fry everything together. At the same time as you fry your 2-3 eggs in another pan (recommendation - the one you had onions and peppers in)
I can say that there will be alot of food and a perfect brunch!

Xo Paulina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar